Nama : Nor Nasharina Najwien Bt Tajul Arif No.Martrik : D20201095367 Kumpulan : 4 Kelas :KPS3014 (N) Cara pendekatan dalam Pengurusan Bilik Darjah Menggalakkan Persekitaran Pembelajaran yang Positif. Persekitaran pembelajaran yang positif sangat penting bagi kanak-kanak tidak kira sama ada di rumah mahupun sekolah. Persekitaran yang positif bukan sahaja tertumpu kepada keadaan fizikalnya, tetapi juga bagaimana kanak-kanak menyesuaikan diri mereka dalam satu-satu keadaan. Persekitaran yang positif di dalam kelas dapat di wujudkan daripada hubungan baik antara guru dengan pelajar dan antara pelajar dengan pelajar. Seperti yang kita tahu bahawa bilik darjah adalah satu sistem sosial di mana pengajaran berlaku dalam bentuk kumpulan mahupun individu. Di sini tingkah laku pelajar dalam kumpulan sangat memberi kesan positif mahupun negatif dalam pembelajaran seorang pelajar. Sebagai contoh : terdapat ke tidak fahaman di dalam sebuah kumpulan dalam menyiapkan tugasan dapat membina perseki
Comments
Post a Comment